Buick Riviera

Dane techniczne

Rok produkcji
1972 r.
Pojemność
7500 cm3
Moc
300 KM
Przebieg
100000 km
Skrzynia biegów
Automatyczna

Opis samochodu

Buick Riviera z 1972 roku to kultowy, a zarazem luksusowy klasyk. To rocznik, w którym pojawiła się trzecia generacja Riviery, charakteryzująca się większym rozstawem osi w porównaniu do swoich poprzedników. Miało to zapewnić bardziej imponującą prezentację na drodze oraz większy komfort podróży. Nasz egzemplarz w kolorze ciemnozielonym, pod maską skrywa potężny silnik V8 o pojemności 7,5 litra i mocy 300 km. Dodatkowo posiada on automatyczną skrzynię biegów, co przekłada się na wygodne podróżowanie. Natomiast z dodatkowego wyposażenia należy wymienić wspomaganie kierownicy, wspomaganie hamulca wraz z tarczami, elektrycznie sterowane szyby oraz siedzenia. Wizualnie Buick bardzo dobrze się prezentuje. Mając na uwadze jego wiek, lakier zachował się w dobrym stanie. Podobnie wnętrze zastaniemy czyste i kompletne. Podsumowując, to w pełni sprawny technicznie wóz, który aż do momentu zakupu przemierzał amerykańskie drogi, a teraz czeka w gotowości na podróże po Europie.  Ponadto samochód zarejestrowano w Polsce, dlatego można odjechać z naszego garażu na klasycznych czterech kołach!

Historia

Buick Riviera – luksusowy samochód, który sprzedawano przez Buicka w latach 1963–1999, z wyjątkiem 1994 roku. Podczas gdy wczesne modele pozostawały blisko swojej pierwotnej formy, osiem kolejnych pokoleń różniło się zasadniczo. Na początku Riviera została radykalnie przeprojektowana na potrzeby modelu z 1971 r., nadając jej płynny i dramatyczny styl „boat tail”. Ponadto jedynym dostępnym silnikiem był silnik V8 o pojemności 455 cali sześciennych firmy Buick, generujący moc 315 KM, z pakietem Gran Sport o mocy 330 KM. Dodatkowo w Rivierze z 1972 r. przeprojektowano system wentylacji, a silnik 455 został przełączony na moc znamionową netto – 225 KM lub 250 KM w Gran Sport. W 1973 roku Riviera przeszła szereg zmian. Przedni zderzak przeprojektowano, kratkę zmieniono z powrotem na poziome listwy, a przednie lampy przeniesiono ze zderzaka. Silnik o mocy 250 KM stał się standardem, a 260 KM dostępne było z pakietem Stage One.

Nie znalazłeś wymarzonego auta?

Pomożemy Ci, skontaktuj się z nami
Kontakt

Zobacz także

  • Ford E 350 School Bus
    Ford E 350 School Bus
    • 2006 r.
    • 5400 cm3
    • 255 KM
    • 223248 km
    73 000 zł
  • Chevrolet Corvette C3
    Chevrolet Corvette C3
    • 1974 r.
    • 5700 cm3
    • 200 KM
    • 92000 km
    78 000 zł
  • BUICK SPECIAL
    BUICK SPECIAL
    • 1963 r.
    • 3500 cm3
    • 203 KM
    • 45000 km
    110 000 zł
Zapisz się już dziś i bądź na bieżąco