Buick Riviera
Dane techniczne
- Rok produkcji
- 1972 r.
- Pojemność
- 7500 cm3
- Moc
- 300 KM
- Przebieg
- 100000 km
- Skrzynia biegów
- Automatyczna
Opis samochodu
Buick Riviera z 1972 roku to kultowy, a zarazem luksusowy klasyk. To rocznik, w którym pojawiła się trzecia generacja Riviery, charakteryzująca się większym rozstawem osi w porównaniu do swoich poprzedników. Miało to zapewnić bardziej imponującą prezentację na drodze oraz większy komfort podróży. Nasz egzemplarz w kolorze ciemnozielonym, pod maską skrywa potężny silnik V8 o pojemności 7,5 litra i mocy 300 km. Dodatkowo posiada on automatyczną skrzynię biegów, co przekłada się na wygodne podróżowanie. Natomiast z dodatkowego wyposażenia należy wymienić wspomaganie kierownicy, wspomaganie hamulca wraz z tarczami, elektrycznie sterowane szyby oraz siedzenia. Wizualnie Buick bardzo dobrze się prezentuje. Mając na uwadze jego wiek, lakier zachował się w dobrym stanie. Podobnie wnętrze zastaniemy czyste i kompletne. Podsumowując, to w pełni sprawny technicznie wóz, który aż do momentu zakupu przemierzał amerykańskie drogi, a teraz czeka w gotowości na podróże po Europie. Ponadto samochód zarejestrowano w Polsce, dlatego można odjechać z naszego garażu na klasycznych czterech kołach!
Historia
Buick Riviera – luksusowy samochód, który sprzedawano przez Buicka w latach 1963–1999, z wyjątkiem 1994 roku. Podczas gdy wczesne modele pozostawały blisko swojej pierwotnej formy, osiem kolejnych pokoleń różniło się zasadniczo. Na początku Riviera została radykalnie przeprojektowana na potrzeby modelu z 1971 r., nadając jej płynny i dramatyczny styl „boat tail”. Ponadto jedynym dostępnym silnikiem był silnik V8 o pojemności 455 cali sześciennych firmy Buick, generujący moc 315 KM, z pakietem Gran Sport o mocy 330 KM. Dodatkowo w Rivierze z 1972 r. przeprojektowano system wentylacji, a silnik 455 został przełączony na moc znamionową netto – 225 KM lub 250 KM w Gran Sport. W 1973 roku Riviera przeszła szereg zmian. Przedni zderzak przeprojektowano, kratkę zmieniono z powrotem na poziome listwy, a przednie lampy przeniesiono ze zderzaka. Silnik o mocy 250 KM stał się standardem, a 260 KM dostępne było z pakietem Stage One.