Chevrolet Corvette C1
Dane techniczne
- Rok produkcji
- 1962 r.
- Pojemność
- 5400 cm3
- Moc
- 340 KM
- Skrzynia biegów
- Manualna
Opis samochodu
Następny raz gościmy w Auto-Classic bardzo dobrze wyglądającego CHEVROLETA CORVETTE C1 z 1962r. Powłoka lakiernicza jest bardzo dobrze położona, lecz posiada na swojej powierzchni ślady użytkowania i kilka małych rys. Po zbliżeniu się do auta zauważamy te niedoskonałości. Wnętrze jest w nienagannym stanie, zostało odrestaurowane i nie potrzebuje żadnych poprawek. Chromy na aucie również są czyste i lśnią w słońcu. Rama auta wraz z podłogami są czyste, bez rdzy, nigdy nie prostowane ani naprawiane co świadczy o bezwypadkowej historii naszej CORVETTE C1. Dach auta zamyka się swobodnie i jest w bdb stanie. Najbardziej cenną rzeczą w tym Chevrolecie jest silnik o mocy 340 km, który pracuje równo jest bardzo mocny i jego numery zgadzają się z nr VIN samochodu. Oznacza to że silnik nigdy nie był zmieniamy w tym aucie, od 60 lat auto jeździ w oryginale, czyli posiada MACHTING NUMBER. 340 km to najmocniejszy silnik w CORVETTE C1 zasilany gaźnikiem. Coraz mniej takich aut można znaleźć w rozsądnych pieniądzach, większość tak pożądanych aut stoi już w garażach miłośników i kolekcjonerów samochodów zabytkowych. Zapraszamy do kontaktu, przekażemy wszystkie materiały z oględzin auta oraz wideo z jazdy próbnej.
Historia
Chevrolet Corvette C1 po raz pierwszy pojawił się jako dwuosobowy kabriolet w 1953 roku.
Na stalowej ramie zamontowano nadwozie wykonane z tworzywa sztucznego.
Początkowo pojazd był napędzany silnikiem o pojemności 3860 cm3 o mocy 150 KM, a następnie 195 KM. W 1956 roku po raz pierwszy wprowadzono model ze stylizowanym nadwoziem. Typową cechą tego samochodu było okrągłe załamanie za przednim nadkolem. Pierwszą wersją, którą można było zamówić była wersja hardtop (sztywny dach). Pojawiły się też ośmiocylindrowe silniki V8 o mocy 265 KM, po czym rok później ulepszono je do 283 KM, które były uzyskiwane z silnika wyposażonego we wtrysk paliwa, którego pojemność wynosiła około 4640 cm³. W 1958 roku wprowadzono model z podwójnymi reflektorami w pierwszym rzędzie. W latach 1958–1960 wyżej wspomniana moc wahała się od 230 KM do 315 KM i była oznaczona 235 pojemnością skokową. W 1962 r. zaprezentowano silnik 327 (~ 5360 cm³) o maksymalnej mocy 360 KM. W ciągu dziewięciu lat produkcji wyprodukowano 69 015 egzemplarzy Corvetty C1.