Chevrolet Corvette C2 Coupe
Dane techniczne
- Rok produkcji
- 1965 r.
- Pojemność
- 5400 cm3
- Moc
- 300 KM
- Przebieg
- 80000 km
- Skrzynia biegów
- Manualna
Opis samochodu
Ikonę Amerykańskiej motoryzacji i auto bardzo pożądane przez kolekcjonerów na całym świecie – Chevrolet Corvette C2 coupe z 1965r. Auto zachowano w bardzo dobrym stanie. Co więcej zakupiono je od drugiego właściciela w USA. Nasza Corvetta większość swojego życia jeździła po Kalifornijskich drogach, a później przez 17 lat w była w posiadaniu kolekcjonera aut zabytkowych w stanie Nowy Jork. Do Polski trafiła w 2020 roku i do dziś jest w posiadania prywatnej osoby. Silnik z oryginalnymi numerami, zgodnymi z nr. VIN matching number. Dodatkowo po przyjeździe do Polski wykonano obszerny serwis. Rama w aucie jest solidna bez rdzy a dodatkowo jest w oryginalnym stanie, nigdy nie naprawiana. Wnętrze również zachowano bardzo czyste i zadbane, jest w pełni oryginalne. Pod maską znajdziemy silnik o pojemności 5,4 litra i mocy 300 KM. Całą moc przekazana jest na manualną skrzynię biegów.
Historia samochodów
Znana na całym świecie jako amerykański samochód sportowy, Corvette. Przez osiem pokoleń, wskazanych sekwencyjnie jako C1 do C8, Corvette jest znana ze swojej wydajności, charakterystycznej stylizacji, lekkiego włókna szklanego , kompozytowej karoserii.
Druga generacja Corvette wprowadziła Sting Ray do modelu. Co więcej kontynuowała panele nadwozia z włókna szklanego, a całokształt był mniejszy niż pierwsza generacja. Po pierwsze produkcje rozpoczęto w 1963 roku modelowym, a zakończono w 1967 roku. Przedstawiając nową nazwę, „Sting Ray”, który zawierał ukryte reflektory, niefunkcjonalne otwory wentylacyjne i niezależne tylne zawieszenie. Ponadto maksymalna moc w 1963 r. wynosiła 360 KM i podniesiono ją do 375 KM w 1964 roku. Na modelach z 1964 roku wyeliminowano dekoracyjne otwory wentylacyjne, a tylne dzielone okno zmieniono na pełnej szerokości. Ponadto rok 1967 był ostatnim rokiem modelowym drugiej generacji. Model ten zawierał odnowione otwory błotne, mniej ornamenty i lampy zapasowe – które wbudowano w 1966 roku – stały się prostokątne i centralnie zlokalizowane. Co więcej rok modelowy 1967 miał pierwszą opcję silnika L88, którą oceniono na 430 KM, ale nieoficjalne szacunki wskazują na 560 KM lub więcej.