Chevrolet Corvette C3 Big Block
Dane techniczne
- Rok produkcji
- 1968 r.
- Pojemność
- 7000 cm3
- Moc
- 390 KM
- Przebieg
- 72000 km
- Skrzynia biegów
- Manualna
Opis Samochodu
Chevrolet Corvette C3 – posiada pod swoją maską silnik Big Block o pojemności 7,0 litra. C3 jest pierwszym rokiem modelowym w wersji coupe. Co więcej posiada silnik Machting Number generujący 390KM. Dodatkowo zachowano oryginalną kolorystykę British Green a w środku zaobserwujemy kolor Saddle. Wszystkie numery pasują do oznaczenia L36 427/390 KM i manualnej skrzyni biegów M21 4 prędkości z przebiegiem 72 tys. mil. Godne uwagi jest również opcjonalna funkcja fabrycznie otwieranej tylnej szyby, wspomaganie kierownicy i wspomaganie hamulców. Lakier British Green jest w większości oryginalny i w dobrym stanie. Wnętrze Saddle zachowano w dobrym stanie ogólnym. Na siedzeniu kierowcy zaobserwujemy minimalne przetarcie, a poza tym panele drzwiowe, deska rozdzielcza i dywan zachowano w stanie bardzo dobrym. Wszystkie wskaźniki działają z wyjątkiem zegara. Ważne że radio w samochodzie zostawiono oryginalne i również działa poprawnie. Reflektory otwierają się i zamykają tak, jak powinny. Rama i przednia klatka są nieskazitelne. Samochód był bardzo dobrze utrzymany i garażowany przez całe swoje życie. Hamulce, zawieszenie, chłodnica, opony, tuleje, mocowania nadwozia i wiele innych części poddano odnowieniu. Na koniec pragniemy zauważyć że po przyjeździe auta do kraju przejdzie on serwis w naszym warsztacie i będzie można od razu rejestrować go i cieszyć się na drodze.
Historia
Znana na całym świecie jako amerykański samochód sportowy, Corvette, przez osiem pokoleń, wskazanych sekwencyjnie jako C1 do C8, zasłynęła ze swojej wydajności, charakterystycznej stylizacji oraz lekkiego włókna szklanego i kompozytowej karoserii.
Corvette trzeciej generacji wprowadzono na rok modelowy 1968 i była w produkcji do 1982 roku. Przede wszystkim C3 coupe było pierwszym modelem wykorzystującym zdejmowane panele dachowe T-top. Silniki i elementy podwozia były głównie przenoszone z C2, ale nadwozie i wnętrze były nowe. Silnik o pojemności 5,7 l zastąpił starą jednostkę o pojemności 5,36 l jako silnik bazowy w 1969 roku, a moc utrzymywano na poziomie 300 KM. Rok 1969 był jedynym rokiem dla C3, który opcjonalnie oferował fabrycznie zainstalowany boczny wydech lub standardowe tylne wyjście z chromowanymi końcówkami. W 1970 roku zaktualizowano projekt nadwozia, dodając m.in. flary błotne. Co więcej, udoskonalono wnętrze, w tym przeprojektowano fotele oraz światła kontrolne w pobliżu zmiany biegów. Rok modelowy 1975 zakończył się kabrioletem, który powrócił dopiero 11 lat później. Model z okazji 25-lecia z 1978 roku wprowadził fastbackową tylną szybę oraz nowe wnętrze i deskę rozdzielczą. W 1980 roku Corvette otrzymała zintegrowaną przebudowę aerodynamiczną, która znacznie zmniejszyła opór powietrza. Po kilku latach wzrostu masy własnej, modele Corvette z 1980 roku były lżejsze. Co więcej, modele z 1981 roku były ostatnimi dostępnymi z manualną skrzynią biegów, aż do wznowienia produkcji w 1984 roku.