Chevrolet Corvette C3
Dane techniczne
- Rok produkcji
- 1973 r.
- Pojemność
- 7400 cm3
- Moc
- 390 KM
- Przebieg
- 46000 km
- Skrzynia biegów
- Manualna
Opis samochodu
Chevrolet Corvette C3 z 1973 roku. Samochód wyposażono w topowy silnik o pojemności 454 ci (7,4 l), który jest zgodny z numerem VIN. Po pierwsze samochód przeszedł pełną renowację 19 lat temu. Od tamtego momentu przejechał zaledwie kilka tysięcy mil, głównie podczas zlotów i wystaw. Co więcej do Polski trafił trzy lata temu. Obecnie jest garażowany w suchym miejscu i wyjeżdżano nim jedynie kilka razy w roku.Corvette ma bardzo ładny lakier, a wnętrze jest w idealnym stanie. Dodatkowo technicznie samochód jest w 100% sprawny – silnik i skrzynia biegów pracują jak w nowym aucie. W Stanach Zjednoczonych miał tylko dwóch właścicieli, a w Polsce był użytkowy przez jedną osobę. Ponadto pragniemy zauważyć, że samochód zarejestrowano w Polsce!
Historia
Znana na całym świecie jako amerykański samochód sportowy – Corvette. Samochód produkowano przez osiem pokoleń, wskazanych sekwencyjnie jako C1 do C8. Zasłynęła ze swojej wydajności, charakterystycznej stylizacji oraz lekkiego włókna szklanego i kompozytowej karoserii.
Corvette trzeciej generacji wprowadzono na rok modelowy 1968 i była w produkcji do 1982 roku. Przede wszystkim C3 coupe było pierwszym modelem wykorzystującym zdejmowane panele dachowe T-top. Silniki i elementy podwozia były głównie przenoszone z C2, ale nadwozie i wnętrze były nowe. Silnik o pojemności 5,7 l zastąpił starą jednostkę o pojemności 5,36 l jako silnik bazowy w 1969 roku, a moc utrzymywano na poziomie 300 KM. Rok 1969 był jedynym rokiem dla C3, który opcjonalnie oferował fabrycznie zainstalowany boczny wydech lub standardowe tylne wyjście z chromowanymi końcówkami. W 1970 roku zaktualizowano projekt nadwozia, dodając m.in. flary błotne. Co więcej, udoskonalono wnętrze, w tym przeprojektowano fotele oraz światła kontrolne w pobliżu zmiany biegów. Rok modelowy 1975 zakończył się kabrioletem, który powrócił dopiero 11 lat później. Model z okazji 25-lecia z 1978 roku wprowadził fastbackową tylną szybę oraz nowe wnętrze i deskę rozdzielczą. W 1980 roku Corvette otrzymała zintegrowaną przebudowę aerodynamiczną, która znacznie zmniejszyła opór powietrza. Po kilku latach wzrostu masy własnej, modele Corvette z 1980 roku były lżejsze. Co więcej, modele z 1981 roku były ostatnimi dostępnymi z manualną skrzynią biegów, aż do wznowienia produkcji w 1984 roku.