Chevrolet Corvette C3
Dane techniczne
- Rok produkcji
- 1978 r.
- Pojemność
- 5700 cm3
- Moc
- 200 KM
- Przebieg
- 95000 km
- Skrzynia biegów
- Automatyczna
Opis samochodu
Do sprzedania oferujemy Chevrolet Corvette C3 z 1978 roku. Jest to świetna okazja dla osób, które szukają dla siebie pierwszego klasyka. Po pierwsze technicznie silnik odpala i pracuje równo, skrzynia biegów również działa poprawnie, jednakże znajdzie się kilka elementów do poprawy. Lakier wymaga ponownego położenia ze względu na odpryski i ślady użytkowania. Jeśli chodzi o wnętrze jest ono kompletne i w dobrym stanie, jednak potrzebuje solidnego czyszczenia. Podkreślamy, że rama oraz podwozie są solidne, a więc najważniejsze elementy Corvette zachowały się bardzo dobrze. Pragniemy zauważyć, że auto posiada szklane dachy oraz aluminiowe felgi. Nasza Chevrolet Corvette C3 to model wyprodukowany na 25-lecie istnienia tych pięknych sportowych wozów. Dodatkowo samochód posiada czysty Title, a więc sprowadziliśmy go jako pełnosprawny pojazd, z możliwością rejestracji na białe, jak i zabytkowe tablice.
Historia
Znana na całym świecie jako amerykański samochód sportowy, Corvette, przez osiem pokoleń, wskazanych sekwencyjnie jako C1 do C8, zasłynęła ze swojej wydajności, charakterystycznej stylizacji oraz lekkiego włókna szklanego i kompozytowej karoserii.
Corvette trzeciej generacji wprowadzono na rok modelowy 1968 i była w produkcji do 1982 roku. Przede wszystkim C3 coupe było pierwszym modelem wykorzystującym zdejmowane panele dachowe T-top. Silniki i elementy podwozia były głównie przenoszone z C2, ale nadwozie i wnętrze były nowe. Silnik o pojemności 5,7 l zastąpił starą jednostkę o pojemności 5,36 l jako silnik bazowy w 1969 roku, a moc utrzymywano na poziomie 300 KM. Rok 1969 był jedynym rokiem dla C3, który opcjonalnie oferował fabrycznie zainstalowany boczny wydech lub standardowe tylne wyjście z chromowanymi końcówkami. W 1970 roku zaktualizowano projekt nadwozia, dodając m.in. flary błotne. Co więcej, udoskonalono wnętrze, w tym przeprojektowano fotele oraz światła kontrolne w pobliżu zmiany biegów. Rok modelowy 1975 zakończył się kabrioletem, który powrócił dopiero 11 lat później. Model z okazji 25-lecia z 1978 roku wprowadził fastbackową tylną szybę oraz nowe wnętrze i deskę rozdzielczą. W 1980 roku Corvette otrzymała zintegrowaną przebudowę aerodynamiczną, która znacznie zmniejszyła opór powietrza. Po kilku latach wzrostu masy własnej, modele Corvette z 1980 roku były lżejsze. Co więcej, modele z 1981 roku były ostatnimi dostępnymi z manualną skrzynią biegów, aż do wznowienia produkcji w 1984 roku.