Chevrolet Corvette C3
Dane techniczne
- Rok produkcji
- 1968 r.
- Pojemność
- 7.0 cm3
- Moc
- 390 KM
- Przebieg
- 99000 km
- Skrzynia biegów
- Automatyczna
Opis samochodu
Chcielibyśmy się pochwalić piękną zdobyczą jaką upolowaliśmy w Stanach Zjednoczonych, a mowa o Chevrolet Corvette C3 Stingray. Klasyk z pierwszego roku produkcji, którego można spokojnie nazwać znakomitą ikoną amerykańskiej motoryzacji. Bez wątpienia, najważniejszym atutem tego samochodu jest silnik Big Block, o pojemności 7,0 litrów. Legendarne 427 ci zasilany aż z trzema gaźnikami – Tri-Power. Generuje on prawie 400 km i moc przekazuje na automatyczną skrzynię biegów, na oczywiście tylną oś. Corvette prezentuje się bardzo dobrze, niebieski lakier błyszczy się w słońcu, a całość dopełniają chromy w znakomitym stanie. Dodatkowo, wnętrze auta zachowało się w bardzo dobrym stanie. Klasyczny czarny kolor świetnie współgra z niebieskim lakierem. Co najważniejsze, podwozie oraz ramę zastaniemy czyste od rdzy. Auto świetnie się prowadzi, ponieważ na bieżąco było serwisowane w Stanach. Podsumowując, mamy do czynienie z kultowym Chevrolet Corvette C3, który zachował się w bardzo dobrym stanie i posiada opcje o których marzy każdy fan klasycznej motoryzacji. Największe atuty tego wozu, to Big Block pod maską, chromowane zderzaki i rocznik, czyli pierwszy rok produkcji.
Historia
Znana na całym świecie jako amerykański samochód sportowy, Corvette, przez osiem pokoleń, wskazanych sekwencyjnie jako C1 do C8, zasłynęła ze swojej wydajności, charakterystycznej stylizacji oraz lekkiego włókna szklanego i kompozytowej karoserii.
Corvette trzeciej generacji wprowadzono na rok modelowy 1968 i była w produkcji do 1982 roku. Przede wszystkim C3 coupe było pierwszym modelem wykorzystującym zdejmowane panele dachowe T-top. Silniki i elementy podwozia były głównie przenoszone z C2, ale nadwozie i wnętrze były nowe. Silnik o pojemności 5,7 l zastąpił starą jednostkę o pojemności 5,36 l jako silnik bazowy w 1969 roku, a moc utrzymywano na poziomie 300 KM. Rok 1969 był jedynym rokiem dla C3, który opcjonalnie oferował fabrycznie zainstalowany boczny wydech lub standardowe tylne wyjście z chromowanymi końcówkami. W 1970 roku zaktualizowano projekt nadwozia, dodając m.in. flary błotne. Co więcej, udoskonalono wnętrze, w tym przeprojektowano fotele oraz światła kontrolne w pobliżu zmiany biegów. Rok modelowy 1975 zakończył się kabrioletem, który powrócił dopiero 11 lat później. Model z okazji 25-lecia z 1978 roku wprowadził fastbackową tylną szybę oraz nowe wnętrze i deskę rozdzielczą. W 1980 roku Corvette otrzymała zintegrowaną przebudowę aerodynamiczną, która znacznie zmniejszyła opór powietrza. Po kilku latach wzrostu masy własnej, modele Corvette z 1980 roku były lżejsze. Co więcej, modele z 1981 roku były ostatnimi dostępnymi z manualną skrzynią biegów, aż do wznowienia produkcji w 1984 roku.