Ford F100 Pickup
Dane techniczne
- Rok produkcji
- 1954 r.
- Pojemność
- 3900 cm3
- Moc
- 130 KM
- Przebieg
- 83000 km
- Skrzynia biegów
- Manualna
Opis samochodu
Jesteśmy dumni z zakupu bardzo oryginalnego Forda F100 Pickupa z 1954 roku. Auto zakupiliśmy od drugiego właściciela. Przez większość swojego życia klasyk jeździł po drogach Nowego Meksyku. Następnie przez 20 lat służył drugiemu właścicielowi jako auto pokazowe w Nowym Jorku. Warto podkreślić, że Ford F100 Pickup jest w pełni sprawny, bardzo dobrze odpala i jeździ oraz jest w 100% kompletny. Ponadto auto ma przejechane jedynie 85 000 mil. Dodatkowo pod maską znajdziemy silnik V8 (1954 rok to pierwszy rok gdzie montowano górno-zaworowe silniki V8 w pickupach), który bardzo ładnie pracuje i jest ciekawym kąskiem dla kolekcjonerów. Samochód nie posiada żadnej rdzy i jest czysty od korozji. Po jego przyjeździe do Nowego Jorku nowy właściciel przeprowadził lekką renowację, ale wszystkie elementy klasyka są oryginalne. Zaznaczamy, że Ford F100 po przyjeździe do Polski przeszedł całkowity serwis wraz z dopieszczeniem elementów które były niedoskonałe. Jako zespół Auto Classic wykonaliśmy pełną konserwację podwozia a na pacę odnowiliśmy deski. Dodatkowo odrestaurowaliśmy komorę silnika aby bez wstydu można było się pochwalić piękną V ósemka. Na koniec pragniemy zauważyć, że wnętrze auta wyposażyliśmy w nowy dywan, boczki drzwiowe oraz oryginalne radio! Ten i inne klasyki możecie zobaczyć na żywo u nas w siedzibie w Makowie Podhalańskim.
Historia Forda F100
W 1953 roku Ford zapoczątkował nową erę pickupów z serii F. Modele te zostały oficjalnie nazwane F-100. Generacja ta miała większe pomiary, które obejmowały 55% większe szkło w przedniej szybie ze względu na zakrzywioną konstrukcję. Dodatkowo dzięki szerszej kabinie można pomieścić 3 osoby dorosłe. Wszystkie ulepszenia w F100 zaprojektowano w celu zapewnienia wytrzymałości i wydajności jazdy. W 1954 roku pojawił się nowy silnik blokowy 239 CID „Y”. Druga generacja Forda F-100 trwała od 1957 do 1960 roku. Ważną zmianą stylizacji dla tego modelu był niski, opływowy design przodu samochodu. Ponadto nowością w 1958 roku było użycie czterech reflektorów, a w 1959 roku Ford rozpoczął produkcję F-100 z unikalnym napędem na cztery koła. Trzecia generacja zmieniła się wizualnie , nowe pickupy były niższe do ziemi i szersze niż wcześniejsze wersje. 1965 Ford wprowadził również nowe przednie zawieszenie typu „Twin I-Beam” oraz silnik 352 „FE” zamiast bloku „Y” 292 (Silnik 6 cylindrów jest również zmodernizowany z 223 do nowych 240.) Czwarta generacja to rok 1967 oferował on nowe wykończenie zewnętrzne i wewnętrzne, dalsze prace nad f100 skutkowały wprowadzeniem f150.