Ford Mustang Cabrio
Dane techniczne
- Rok produkcji
- 1968 r.
- Pojemność
- 4700 cm3
- Moc
- 220 KM
- Przebieg
- 129000 km
- Skrzynia biegów
- Manualna
Opis samochodu
Ford Mustang Z 1968 roku w wersji cabrio. Kolejna propozycja od naszej firmy, tym razem z silnikiem 289, o pojemności 4,7l i mocy 220KM. Natomiast skrzynia biegów to 4-biegowy manual. Dodatkowo tylna oś z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu, a także przednie hamulce tarczowe wraz ze wspomaganiem. Z zewnątrz Mustang nie wygląda zachęcająco i z pewnością wymaga prac aby w pełni cieszył oko. Jednak był on do końca zarejestrowany w USA i pod kątem technicznym jest w pełni sprawny. Zwracając uwagę na prace, których wymaga należy wymienić nowe wnętrze, lakier, poprawę podłogi i konserwację. Warto natomiast podkreślić, że to solidny klasyk bez konieczności wymiany całych podłóg, czy remontu układu napędowego. Auto zakupiliśmy od prywatnego właściciela, który wiele lat jeździł tym samochodem. Na koniec zaznaczamy, że całość wyposażenia auta udokumentowano na papierach zakupowych z 1968 roku.
Historia
Mustang to seria amerykańskich samochodów produkowanych przez Forda. Co najważniejsze Mustang stał się obecnie najdłużej produkowaną płytą samochodową Forda. Mustang I z 1962 roku przekształcono w czteromiejscowy samochód Mustang II z 1963 roku. Ford wykorzystał to rozwiązanie do przetestowania, w jaki sposób społeczeństwo zainteresuje się pierwszym Mustangiem. Dostępne style nadwozia obejmowały dwudrzwiowy hardtop i kabriolet w 1964 roku. Co więcej Ford zaczął sprzedaż w 1964 roku jako rocznik modelowy 1965r. Dodatkowo wprowadzono kilka zmian. Między innymi dodano światła zapasowe w niektórych modelach, wprowadzono alternatory w celu wymiany generatorów. Ponadto zastosowano ulepszenie sześciocylindrowego silnika z 2,8l do 3,3l . Od 1967 do 1973 roku Mustang stawał się większy. Samochód „podniesiono” , nadając bardziej masywny wygląd i pozwalając na oferowanie dużego silnika blokowego po raz pierwszy. Hardtop, fastback i konwertowalne style nadwozia były kontynuowane jak wcześniej. Mniej więcej w tym czasie Mustang został połączony z wariantem Mercury. Modele z 1968 roku wprowadziły również nowy silnik V8 4,9 l, zaprojektowany z myślą o federalnych przepisach dotyczących emisji spalin. Dodatkowo wprowadzono szereg pakietów wydajności, które obejmowały Mach 1, Boss 302 i Boss 429. Czwarty model dostępny tylko jako hardtop, Grand, odniósł sukces od 1969 roku dzięki miękkiej jeździe.