Ford Mustang Cabrio

Dane techniczne

Rok produkcji
1968 r.
Pojemność
5000 cm3
Skrzynia biegów
Automatyczna

Opis samochodu

Ford Mustang Cabrio z 1968r. 5.0L  automat. Rzadki kolor Diamond Blue zgodny z raportem Marti, który jest dostarczany z samochodem wraz z nową tabliczką znamionową. Samochód ma wspomaganie kierownicy. Posiada elektroniczny układ zapłonowy Pertronix. Aluminiowe pokrywy zaworów Forda, nowy alternator Tuff Stuff Chrome 100 A i rozrusznik Chrome Tuff Stuff. I wiele innych ciekawych elementów silnika. W samochodzie sporo nowych części które właściciel opisał: Tłumik dźwięku pod dywanem, Nowy gaźnik Edelbrock 1406 z dławikiem elektrycznym, Nowy zegar Scott Drake, Nowe sprężyny piór, Nowy grzejnik, Nowy zestaw przedniego grilla GT,  Nowe przednie i tylne hamulce, Nowy zbiornik paliwa, Nowy Tuff Stuff Chrome Alternator (100) Amp, Nowy regulator napięcia Tuff Stuff, Nowe zawiasy i sprężyny kapturowe Dynacorn Premium, Nowa obudowa lampy tylnej i soczewki, panele głośnikowe z zainstalowanymi głośnikami JBL, Nowy wskaźnik oleju i temperatury, Nowe mocowania silnika i mocowania skrzyni biegów, Nowe lusterka boczne Scott Drake po obu stronach, Nowe listwy progowe, Nowa pompa paliwa Edelbrock i wiele innych elementów.

Historia

Prezentacja pierwszego Forda Mustanga na światowej wystawie w Nowym Jorku w roku 1964 stała się sensacją. Dopiero wraz z tym autem rozpoczęła się w Ameryce epoka tzw. muscle cars. Samochód został zbudowany na bazie modelu Falcon. Pierwsza wersja Mustanga miała praktycznie takie same wymiary jak Falcon. Wiele części Mustanga pochodziło z modeli Falcon i Fairlane.

Forda mustanga wymyślił w roku 1963 Lee Iacocca. Tylko on prawidłowo rozpoznał nadciągający moment czasowy: dzieci z powojennego wyżu demograficznego właśnie wchodziły w wiek „prawojazdowy” i szukały czegoś przystępnego, a zarazem wystrzałowego i innego od tego, czym jeździli ich rodzice. Obecny już na rynku super sportowy Chevrolet Corvette był niewiele tańszy od europejskich bolidów, a Ford dysponował doskonałym zapleczem technicznym w postaci gotowej płyty podwoziowej i silników. Wystarczyło to wszystko atrakcyjnie opakować, podlać marketingowo-reklamowym sosem i zaoferować jako sposób na demonstrację stylu bycia i nowych czasów.

Nie znalazłeś wymarzonego auta?

Pomożemy Ci, skontaktuj się z nami
Kontakt

Zobacz także

  • Mercedes Ponton Coupe 220 S
    Mercedes Ponton Coupe 220 S
    • 1959 r.
    • 2195 cm3
    • 115 KM
    • 806 km
    360 000 zł
  • BMW M3
    BMW M3
    • 1997 r.
    • 3200 cm3
    • 240 KM
    • 162999 km
    120 000 zł
  • Ariel Atom III
    Ariel Atom III
    • 2010 r.
    • 2000 cm3
    • 300 KM
    • 44500 km
    220 000 zł
Zapisz się już dziś i bądź na bieżąco