Retro Motor Show 2023

Retro Motor Show 2023

Retro Motor Show 2023

Kolejna edycja Retro Motor Show już za nami. W tym roku, na jednych z największych targów motoryzacyjnych, mogliśmy podziwiać szereg samochodów z różnych zakątków świata. Zacznijmy od zaprezentowania naszego stanowiska, które zdobiły:

AC Cobra

to ikona motoryzacji, która narodziła się w latach 60. XX wieku dzięki współpracy brytyjskiej firmy AC Cars i Carrolla Shelby'ego. Cobra zyskała ogromną popularność na torach wyścigowych. Ten legendarny samochód pozostaje hołubiony przez miłośników motoryzacji na całym świecie. Jednakże, z powodu ograniczonej liczby oryginalnych modeli dostępnych na rynku, wiele osób zwraca się ku replikom tego klasyka. Właśnie takiego klasyka mamy przyjemność zaprezentować. Bardzo dobrze zbudowana AC Cobra, wyposażona w najmocniejszy silnik, montowany w tych samochodach, czyli motor 427ci / 7,0 l. Warto nadmienić, że ta jednostka połączona jest z manualną skrzynią biegów. Nasz model przez kilkanaście lat przejechał zaledwie 1500 mil. Dzięki temu stan auta jest jak nowy. Lakier wygląda niczym świeżo po wyjeździe z fabryki. AC Cobra zbudowana jest z najwyższej jakości materiałów, które praktycznie 1/1 odzwierciedlają samochody, wychodzące z warsztatu Carolla Shelby'ego. To nielada grataka dla wszystkich fanów klasyków, a w szczególności dla miłośników projektów Shelby’ego.

Chevrolet Camaro

był odpowiedzią na szalenie popularnego Forda Mustanga. Od początku produkcji cieszył się ogromną popularnością ze względu na smukłą, muskularną stylistykę i różnorodność opcji, w tym oczywiście mocne V8 pod maską. Pierwsza generacja Camaro przetrwała do roku 1969. To właśnie modele z ostatniego roku pierwszej generacji są najbardziej pożądane wśród kolekcjonerów. I taki egzemplarz stoi przed Państwem. Na jego pokładzie znajdziemy wzmocniony układ hamulcowy, klimatyzacja oraz dołożone wspomaganie kierownicy. Jest też trzybiegowy automat oraz stylizacja na model SS, czyli emblematy z przodu i z tyłu samochodu oraz charakterystyczne czarne pasy. Wszystkie elementy podwozia, jak i zawieszenia są sprawne. Warto zwrócić uwagę na silnik oraz osprzęt, są to elementy po gruntownym remoncie w Europie na nowych. Lakier bardzo dobrze się prezentuje i jest położony profesjonalnie. Podobnie wnętrze auta jest bardzo czyste i bez przetarć. Chevrolet Camaro posiada środkowy tunel wraz z oryginalnymi dodatkowymi wskaźnikami pokazującymi parametry silnika.

Ford Mustang

to prawdziwa ikona amerykańskiej kultury. Samochód natychmiastowo przykuwa uwagę i zachwyca rasową sylwetką, godną ilością chromu oraz wysmakowanymi detalami. Fastback to jedna z trzech ówcześnie występujących wersji nadwoziowych. To co wyróżnia tego klasyka to styl i jego zachwycający kolor. Candy Apple Red z pewnością należy do tych przykuwających uwagę, podobnie jak fabryczne wyposażenie wnętrza Deluxe Interior. Samochód pod maską chowa silnik V8 o pojemności 4,7 litra. Motor ten zasilany czterogardzielowym gaźnikiem HOLLEY, generuje 220 km. Warto nadmienić, że komora silnika jest po renowacji w garażu Auto-Classic. Skrzynia biegów to czterobiegowy manual, a zatem wyjątkowo kusząca konfiguracja dla fanów adrenaliny podczas jazdy. Technicznie Mustang jest w pełni sprawny. Zarówno silnik i skrzynia pracują bez zarzutu. Jeśli chodzi o podłogi, po sprowadzeniu były one w dobrym stanie, jedynie jeden panel zmuszeni byliśmy wymienić, następnie na całość podwozia została założona konserwacja.

Datsun 280Z

to finalna ewolucja oryginalnego modelu Z (S30) z lat 1969-1978. Ten wóz bez wątpienia należy do najpiękniejszych japońskich samochodów sportowych w historii. Ten egzemplarz wygląda bardzo zdrowo, dodatkowo odnajdziemy na nim szereg elementów tuningowych uwspółcześniających jego wygląd – poszerzenia błotników, spojler na tylnej klapie, lusterka na błotnikach, usunięte obrysówki i absurdalnie nieproporcjonalne zderzaki oferowane na amerykańskim rynku. Oznaczenie na tylnej klapie – Fairlady Z – pochodzi z Kraju Kwitnącej Wiśni, całe auto zresztą wystylizowane jest zgodnie ze współczesnym, japońskim stylem. DATSUN 280Z wyprodukowany w 1978 roku i wyposażony w oryginalny silnik o pojemności 2,8 litra i mocy 170 KM oraz manualną skrzynię biegów. Technicznie klasyk jest w pełni sprawny, silnik, skrzynia biegów, sprzęgło działają poprawnie, podobnie jak podzespoły i elektryka. Wnętrze samochodu jest bardzo czyste, a siedzenia wyglądają jak nowe. Deska rozdzielcza zachowała się w całości, co jest rzadkością tych samochodach. Następnie podwozie, które również zastaniemy w bardzo dobrym stanie. Dodatkowo przeszło ono konserwację w garażu firmy. Największe zalety tego auta to karoseria i podwozie bez rdzy, a także czysty Title oraz komplet dokumentów.

 

Poza naszym stanowiskiem można było zobaczyć reprezentantów motoryzacji z całego świata, wśród nich górowało Ferrari F40, okrzyknięte gwiazdą tegorocznego Retro Motor Show. Był to egzemplarz od La Squadra z Katowic. Na jego wartość wpływa fakt, że to ostatni model stworzony za życia Enzo. Co ciekawe, w Polsce znajdują się tylko dwa takie egzemplarze, a gdy powstawał, fabrykę opuściło jedynie 1315 sztuk.

Na szczególną uwagę zasługują też samochody zaprezentowane przez Porsche 911 Dakar czyli RED58, podobnie jak piękna kolekcja wystawiona przez Giełdę Klasyków. Mieliśmy też okazję podziwiać kunszt niemieckiej motoryzacji, zaprezentowany m.in. przez Klub Zabytkowych Mercedesów Polska. Przywieźli ze sobą pięknego Mercedesa 320 Cabrio A z 1938r oraz zachowanego w całkowicie oryginalnym stanie Mercedesa W143 230N Roadster - jednego z około 30 wyprodukowanych.

Komentarze

Zapisz się już dziś i bądź na bieżąco