BMW 325i E30 Coupe
Dane techniczne
- Rok produkcji
- 1991 r.
- Pojemność
- 2500 cm3
- Moc
- 191 KM
- Przebieg
- 115000 km
- Skrzynia biegów
- Manualna
Opis samochodu
BMW 325i E30 Coupe pochodzi z rocznika 1991. Samochód przygotowany do jazdy na torze, ale nigdy tam nie trafił. Docelowo zamierzałem przerobić go do driftu, jednak sentyment do klasyków przeważył i postanowiłem, że jednak szkoda byłoby zniszczyć taki egzemplarz BMW E30 podczas jazdy na torze. Technicznie BMW jest w bardzo dobrym stanie. Założyliśmy nowe progi, a podłoga została wyczyszczona i poddana profesjonalnej konserwacji. Przez ostatnie kilka lat samochód stał w garażu i był jedynie sporadycznie przepalany. Poprzedni właściciel zrobił swap na 2.5l z żeliwnym blokiem. Jest to idealna konstrukcja pod turbo oraz 5-biegową skrzynię biegów. Zamontowane zostało także zawieszenie gwintowane, oryginalne felgi Sparco 17′ oraz klatka z załącznikiem J. Dodatkowo w bagażniku znajdziemy bezpieczny zbiornik. To jednak nie wszystko. W samochodzie znajdziemy także przelotowy układ wydechowy, hamulce tarczowe ATE oraz tylny wózek po regeneracji i malowaniu. Ciekawym dodatkiem są również kultowe lampy Black Hella. Wnętrze pojazdu także przygotowane do jazdy na torze. Sportowa kierownica, fotele Sparco, pasy OMP, deska oraz lekkie boczki drzwi flokowane, natomiast podsufitka oraz tylna część auta pokryte alcantarą. Dla bezpieczeństwa zamontowaliśmy także wyłącznik prądu. Podsumowując możemy powiedzieć, że egzemplarz prezentuje się naprawdę wyjątkowo, natomiast nie jest to samochód wystawowy.
Historia modelu BMW E30
BMW E30 do niedawna było uznawane za model idealny dla młodych kierowców, którzy chcą poczuć nutkę prawdziwej, bawarskiej motoryzacji. Aktualnie te samochody z roku na rok zyskują na wartości. Taki stan rzeczy sprawia, że model budzi zainteresowanie kolekcjonerów. Śmiało możemy uznać, że jest to już prawdziwy youngtimer. Model E30 wprowadzono do produkcji w roku 1982. Stał się następcą popularnego w latach 80. modelu E21. Podwozie w obydwu modelach jest bardzo zbliżone. Zastosowano tutaj klasyczną konstrukcję z napędem na tył oraz silnikiem z przodu. Względem poprzednika zwiększono rozstaw osi oraz przekonstruowano tylne zawieszenie. Konstruktorzy wyeliminowali tymi zabiegami problem nadsterowności, jaki występował w BMW E21. Dzięki temu model E30 prowadzi się znacznie pewniej.
W początkowej fazie produkcji dostępne były cztery wersje silnikowe. Bazą były tutaj silniki M10 oraz M20. Z czasem wybór był znacznie zwiększany. Jednak oferowana przez nas wersja 325i występowała stosunkowo rzadko. Najmocniejsza wersja modelu E30 to M3 Evo, które z silnika 2.3 R4 generowało moc aż 220KM. Standardowe M3 było o 20KM słabsze.