Chevrolet Corvette C3
Dane techniczne
- Rok produkcji
- 1972 r.
- Pojemność
- 5700 cm3
- Moc
- 270 KM
- Skrzynia biegów
- Manualna
Opis samochodu
Chevrolet Corvette C3 Stingray z pierwszych lat produkcji. Po pierwsze, ten rocznik charakteryzuje się przede wszystkim chromowanymi zderzakami. Lata 1968–1972 to Corvette C3, która jest najbardziej pożądana przez kolekcjonerów. Przede wszystkim pod maską znajdziemy silnik o pojemności 5,7 litra i mocy 270 KM. Natomiast skrzynia biegów to manual, czterobiegowy. Podwozie oraz rama zastaniemy solidne, bez wżerów i głębokiej rdzy. Lakier bardzo dobrze wygląda — pomarańcz w C3 to stonowany, klasyczny odcień, dobrze komponujący się z sylwetką Chevrolet Corvette C3. Z kolei wnętrze zaprojektowano w czarnym kolorze. Zachowało się czyste, bez przedarć, a siedzenia wyglądają jak nowe. Podobnie deska rozdzielcza, panel środkowy czy dywany zastaniemy bez zarzutów. Podsumowując, samochód wychodzi z naszego garażu w dobrej kondycji. Wszystkie podzespoły działają, a lampy oraz pneumatyczne podszybie otwierają się prawidłowo. Silnik i skrzynię biegów dobrze uszczelniono — bez wycieków. Na koniec pragniemy zauważyć, że Corvette zarejestrowano i ubezpieczono w Polsce, więc po zakupie nowy właściciel może wracać na czterech kołach.
Historia
Znana na całym świecie jako amerykański samochód sportowy, Corvette, przez osiem pokoleń, wskazanych sekwencyjnie jako C1 do C8, zasłynęła ze swojej wydajności, charakterystycznej stylizacji oraz lekkiego włókna szklanego i kompozytowej karoserii.
Corvette trzeciej generacji wprowadzono na rok modelowy 1968 i była w produkcji do 1982 roku. Przede wszystkim C3 coupe było pierwszym modelem wykorzystującym zdejmowane panele dachowe T-top. Silniki i elementy podwozia były głównie przenoszone z C2, ale nadwozie i wnętrze były nowe. Silnik o pojemności 5,7 l zastąpił starą jednostkę o pojemności 5,36 l jako silnik bazowy w 1969 roku, a moc utrzymywano na poziomie 300 KM. Rok 1969 był jedynym rokiem dla C3, który opcjonalnie oferował fabrycznie zainstalowany boczny wydech lub standardowe tylne wyjście z chromowanymi końcówkami. W 1970 roku zaktualizowano projekt nadwozia, dodając m.in. flary błotne. Co więcej, udoskonalono wnętrze, w tym przeprojektowano fotele oraz światła kontrolne w pobliżu zmiany biegów. Rok modelowy 1975 zakończył się kabrioletem, który powrócił dopiero 11 lat później. Model z okazji 25-lecia z 1978 roku wprowadził fastbackową tylną szybę oraz nowe wnętrze i deskę rozdzielczą. W 1980 roku Corvette otrzymała zintegrowaną przebudowę aerodynamiczną, która znacznie zmniejszyła opór powietrza. Po kilku latach wzrostu masy własnej, modele Corvette z 1980 roku były lżejsze. Co więcej, modele z 1981 roku były ostatnimi dostępnymi z manualną skrzynią biegów, aż do wznowienia produkcji w 1984 roku.